Powered by Blogger.
RSS

Welcome to my place | Follow me

Wednesday, December 12, 2012

Tetutup sudah memori alam persekolahan

Assalamualaikum..
Salam Ukhwah..

Alhamdulillah.. masih diberi kesempatan oleh Allah untuk meneruskan saki baki hidup dalam suasana penuh mehnah dan tribulasi ini. Sungguh cepat masa berlalu, hari ini tepat di tarikh unik 12.12.12. Keunikannya hanya indah dan menarik namun maknanya tetap sama.

Tarikh tersebut kemungkinan memberi sejarah kepada beberapa insan di dunia ini. Kemungkinan hari ini tercatat memori yang tidak akan dilupakan. Antaranya kawan-kawan saya pra-universiti yang habis peperiksaan pada hari ini.

Tamatlah saki-baki hidup dialam persekolahan. Tutuplah memori sepanjang perjalanan sebagai seorang murid disekolah. Aku sudah 'terpaksa' tutup awal alkisah memori tersebut dan tidak sempat untuk menghabiskannya.

Sangat payah untuk meninggalkan alam persekolahan kerana ianya adalah paling seronok dan gembira berbanding di alam lain. Percayalah! ianya sukar dilupakan dan akan sentiasa terpahat di dalam ingatan kita.

Kepada sahabat-sahabatku terutama yang rapat dengan aku yakni insan yang kerdil ini, Jannatul, Faris Asnawi, Hafizuddin, Hazrin, Ummi Syakirah, Nurul Husna, Syafinaz, Mizah dan semuanya, selamat datang ke alam yang lebih dan penuh pancaroba ini. Ianya berlainan dengan zaman persekolahan.

Pengalaman ranum dialam persekolahan bersama kalian semasa dialam persekolahan yang singkat sangat mengembirakan. Secara jujur, aku sangat rindukan zaman persekolahan. Aku sangat rindu nak masuk kelas, aku sangat rindu nak kacau kalian. Aku sangat rindu! Hanya dapat pendamkan rasa.

Kalian tidak pernah ku lupakan dan sentiasa mengikuti perkhabaran kalian secara langsung. Walaupun beberapa bulan sahaja sempat memfilemkan memori di pra-u, namun ianya cukup bermakna.

Moga kalian tidak lupa kepada insan kerdil ini dan aku bersyukur kerana kalian dapat menghabiskan satu perjalanan menuju kejayaan dalam ranjau yang penuh liku.

Moga usaha kalian insan-insan harapan akan diberi kejayaan oleh Allah seterusnha dapat meneruskan perjalanan ke menara gading.

Kalian sudah berusaha, inilah masa untuk tawakkal kepadanya, Ingat!, jangan lupa minta pertolonganNYA, rajinkan solat memohon kejayaan.

Wallahualam..

Ikhlas daripada insan kerdil bernama Muhammad Faeez Azahar :-)



























No comments:

About