Powered by Blogger.
RSS

Welcome to my place | Follow me

Thursday, September 6, 2012

Terimalah taubatku


Assalamualaikum..
Salam mahabbah.. :-)

Alhamdulillah.. Allah masih menyayangi aku dan memberi peluang kepadaku untuk menghirup udara di muka bumi ini..

Allah masih memberi peluang untuk aku mengutip serta mengumpul bekalan untuk akhirat.

Rajin pulak nak post blog ni.. hehe.. aku nak share satu video yang penuh makna bagi aku. Sangat tersentuh dan membuatkan berfikir panjang akan kesalahanku yang lalu.

Ternyata terlalu banyak dosaku padaNYA dan aku merasakan diriku hina disisiNYA atas kelalaianku melakukan dosa.

Namun Allah maha Pengampun. Allah sentiasa menerima taubat hambanya hatta Allah menyayangi hambanya yang bertaubat.

Walaupun kita sudah bertubat banyak mana pun, Allah tetap menerimanya.

Muhasabah diri, fikir dosa2 ku yang lalu, sesungguhnya hidupku penuh dugaan dalam suasana yang penuh mencabar di negara ini.

Moga Allah memberi semangat kepadaku agar istiqamah dalam melakukan amal kebaikan dan tidak lagi tergelincir melakukan dosa.

Kita bukan maksum, sekuat mana pun iman kita, jika kita leka seketika kelak kita akan melakukan dosa.

Sesungguhnya aku hanya Insan yang kerdil...

Sentiasalah bertaubat.. :-)

VIDEO YANG MENYEDARKAN AKU AKAN KESILAPAN LALU

Oleh Dr Asri Zainal Abiddin


No comments:

About