Powered by Blogger.
RSS

Welcome to my place | Follow me

Saturday, April 9, 2011

aku di bumi kenyalang


Assalamualaikum... Salam Mahabbah..
Alhamdulillah, syukur ke hadrat ilahi kerana aku dapat meneruskan sisa- sisa kehidupan di dunia milik Allah ini...

Hari ini hari yang ke-8 aku di Bumi Kenyalang. Aku ke sini bukan nak melancong. bukan nak bersuka ria.. Aku ke sini nak berjihad dan berdakwah. Aku ke sini nak bantu berkempen memenangkan calon PAS. Aku bertugas di DUN Muara Tuang.

Pelbagai cabaran yang ku alami...
~di sini budayanya berlainan dengan semenanjung
~aku x pandai cakap sarawak
~di sini banyak penggunaan sihir dari pihak musuh
~sosial di sini amat teruk.
~orang sini buta politik.
~disini x ada orang tempatan yang boleh membantu
~semua nak duit je kerjanya...

pengalaman yang aku dapat..
~dapat tengok cara hidup masyarakat disini.
~dapat pegi rumah iban.
~dapat belajar cara mengendali pilihanraya
~dapat bertemu dan bermesra dengan pimpinan tertinggi PAS.
~menimba pengalaman perjalanan hidup seorang pejuang.

benda lucu dan x boleh dlupakan
~orang iban berkemban je.. haha
~orang iban susukan anak depan2 aku.. fuh.. tekejut

benda yang aku risau dan berjaga- jaga
~berjaga-jaga dengan santau dan sihir
~x berani makan ayam sebab banyak ayam yang dijual tak sembelih(gambar)
~kene jaga pantang larang adat orang Sarawak.



perkara sedih yang sangat sedih.. haha
~kemiskinan rakyat Sarawak.
~tanah rakyat termasuk tanah kubur mereka diambil oleh Taib dan kroninya.
~Rakyat Sarawak diperbodohkan

masih banyak benda yang masa aku di sini tinggal seminggu... tetapi aku tidak berkesempatan berbicara panjang2.. cukuplah sekerat ini..

Aku akan berada disini seminggu lagi.. Aku akan kaut pengalaman disini.. inshaallah.. wallahualam...


mereka sungguh sproting

kanak-kanak di rumah panjang.. comel2.. aku gembira layan mereka. :)


hidup PAS!!!

sms sape tu? haha.. sms mak aku la kan... :)


tugasku~












dalam pusat pencalonan

3 comments:

ekin.. said...

paehh..sonoknye kmu..

kamal_niza09 said...

great info paeh n nice photos too .... tapi yg pasti setiap koleksi gambar mesti ader gambar nak makan cam drama melayu lak ...hahahahahahah

paeh said...

ekin: bukan utk bseronok.. berkhitmat.. hehe...

About