Powered by Blogger.
RSS

Welcome to my place | Follow me

Thursday, July 28, 2011

~ oh tuhan ~

sugguh hibaanya hati ini
sungguh buntunya fikiranku
hidupku dalam kehampaan
hidupku dalam kebuntuan
pelbagai persoalan yang sentiasa bermain difikiranku

fikiranku tertanya-tanya
apa salahku?
apa salahku??
apa salahku???
persoalan ini tiada jawapan.

ku terkenang kisah lama
coretan nostalgia terbuai-buai difikiranku
aku tersenyum dalam kehibaan.

Hatiku bertanya,
adakah kau lupakan ku ini?
begitu akrabnya kita dahulu
kisah seperti kembar
sukar dipisahkan

kini,
aku seperti tinggal jasad
aku seperti sudah tiada lagi
aku dilupakan
aku seperti tidak diperlukan lagi
aku seperti sampah

kemana janji-janji dahulu?
mana "Ukhwah Mahabbah?

ingin ku mengetahui,
kenapa ini berlaku?
apa puncanya?

persoalan ini sentiasa terbayang difikiranku
pelbagai usaha kuusahakan
namun responmu membuatku seperti aku tiada maruah

aku sedar diriku ini
aku insan yang hina
aku hanya insan yang kerdil
aku kini tiada makna lagi

bukanku terhegeh- hegeh padamu
hanya niat yang baik
eratkan kembali ukhwah

aku terima
aku redha
aku muhasabah diri

akanku teruskan kehidupanku......


nukilan seorang insan yang kerdil
Faeez Azahar

2 comments:

look before you leap said...

knape paeh??hehe

ummi farah abdul rahman said...

life goes on , dear paeh , what goes around comes around if she still didnt realize what she had done by now one day she will feel the way you feel right now , that will teach her a lesson . be strong okay ? LOL :)

About