Powered by Blogger.
RSS

Welcome to my place | Follow me

Friday, July 15, 2011

Classmate~

Assalamualaikum... Salam Ukhwah...
Syukur ke hadrat ilahi kerana dapat meneruskan hidup yang penuh mehnah ini..

Dan ingat pulalah ketika Tuhanmu memberikan pernyataan: "Jika kamu bersyukur pasti Kutambah nikmatKu kepadamu; sebaliknya jika kamu mengingkari nikmat itu, tentu siksaanku lebih dahsyat. (Ibrahim: 7) Karunia itulah yang disampaikan Allah sebagai berita gembira kepada hamba-hambaNya yang beriman dan mengerjakan kebaikan. Katakanlah: "Aku tidak meminta upah kepadamu atas seruanku ini, kecuali hanya kasih sayang dalam kekeluargaan. Siapa yang mengerjakan kebaikan, Kami lipat gandakan kebaikannya itu. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun dan Penilai. (Ash-Syura: 23) Kaum Luthpun telah mendustakan peringatan Tuhan. Kami hembuskan kepada mereka angin puyuh, kecuali kaum keluarga Luth, mereka telah kami selamatkan sebelum fajar menyingsing. Suatu anugrah dari kami. Demikianlah kami memberi ganjaran kepada siapa yang bersyukur. (Al-Qamar: 33-35)

Dah lama tak update blog.. sibuk sangat... Ari ni berkesempatan jugak nak update... Memang banyak cerita yang nak dikongsikan... tetapi aku tidak dapat menceritakan semuanya atas sebab-sebab tertentu.. Ari nak cerita tentang kelas aku...

Alhamdulillah...
sekarang ni aku dengan classmate sungguh akrab... Dah dapat berkomunikasi dengan baik.. tidak ada malu.. Aku kan sebagai ketua kelas.. so, tugas aku amat berat.. aku kene jage kelas.. macam2 kerenah.. malas datang skolah la... nak kene marah baru nak datang.. terutama chenta mati.. hahaha... pastu deme suke balik awal... aku tegas sikit.. skrg deme panggil aku warden.. hahaha.. suka hati la.. x marah pun.. aku laksanakan tugas..

Ape2 pun.. aku gembira dapat guru kelas yang sporting serta classmate yang baik... harap korg belajar sungguh2.. jangan malas.. termasuk saya ni...

aku nak kongsikan beberapa gambo la.. hehe...

Gelagat budak 6rk3





























wallahualam...

No comments:

About