Powered by Blogger.
RSS

Welcome to my place | Follow me

Sunday, May 15, 2011

Aku Perlukan Kamu

http://eascience.files.wordpress.com/2010/11/gagal1.jpg

Aku Perlukan Kamu
...

Kehadiranmu memberi semangat kepadaku..
Kehadiranmu telah membantu aku mengubati kekecewaan silam
Ada mu disisi seolah-olah memberi motivasi kepadaku
Ada mu bersamaku memberiku tonik kegembiraan hidup

Jiwaku tenang bersamamu
Jiwaku lapang bersamamu
Hatiku senang bersamamu

Aku perlukan engkau...
Engkau penawar hati ku
Engkau adalah ubat penenang jiwaku
Tiadamu disisi membuatkan hatiku resah gelisah
Ibarat ayam kematian anak

Aku Perlukan Kamu...


Nabi SAW bersabda :

“Doanya seorang muslim untuk saudaranya yang tidak bersamanya pasti dikabulkan. Di dekat kepalanya ada malaikat yang menjaganya. Setiap kali ia berdoa untuk kebaikan saudaranya, malaikat itu berkata “Amin”, Dan engkau akan mendapatkan yang serupa.” (Muslim: 48-Kitab adz-Dzikr wad Du’aa’, hlm. 88)

Dalam sebuah hadis qudsi Allah swt berfirman :

“KecintaanKu pasti akan diberikan kepada orang-orang yang saling mencintai keranaKu, KecintaanKu berhak diperoleh untuk orang-orang yang saling mengunjungi keranaKu, KecintaanKu berhak diperoleh untuk orang-orang yang saling memberi keranaKu, KecintaanKu berhak diperoleh untuk orang-orang yang saling menjalin persaudaraan keranaKu” … (Riyadhus Salihin)

No comments:

About